Hvodan leier jeg en stand?


  • Du må være fylt 18 år for å selge varer hos Encanto Second Hand
  • Du kan booke stand via våre hjemmeside eller i vår butikk.
  • Bestilkler du online vil du motta et registreringsskjemaet du må fylle ut. Dette leveres av vår samarbeidspartner Zellr. Når bruker er registrert eller du har reservert en stand, vil du motta en bekreftelse via e-post for innlogging.
  • Online vil du finne en kalender med oversikt over de ledige standene våre.
  • Velg ønsket stand og ønsket periode.
  • Gjennomfør din bestilling. Du vil kort tid etter motta en e-post med din bekreftelse. Ta kontakt snarest dersom denne uteblir!

Hvordan betaler jeg for min stand?


  • Du betaler ved bestilling online, via Vipps eller ved oppmøte i butikken
  • Alle standleier skal betales på forhånd.
  • Betaling for eventuell forlengelse kan trekkes fra ditt salgsoverskudd.

Hva kan jeg selge på min stand?


  • Du kan selge klær, sko, tilbehør (hatter, vesker, belter m.m.) leker, interiør m.m.
  • Du kan ikke blande voksen og barneklær.
  • Barneklær gjelder alle plagg fra 0-12 år.

Hvordan registrerer jeg varene mine?


  • Du logger inn på din bruker via vår link her
  • Du går til "produktpriser" og oppretter ett nytt produktark.
  • Du legger inn en vare pr. linje
  • Husk å lagre ofte, ellers kan din registrering forsvinne og du må starte om igjen.

Hvordan priser jeg varene mine?


  • Det er du som bestemmer prisen
  • Vi anbefaler at brukte varer prises til 1/3 av ny pris
  • Selger du nye, ubrukte varer eller spesielle varer som ikke synker fort i verdi kan du sette prisen noe høyere.
  • Våre ansatte kan veilede deg dersom du er usikker
  • Du kan endre prisene dine helt frem til vi skriver ut ditt prisark.

Når kan jeg komme med med varene mine?


  • Du kan sette opp din stand 1 time før butikken stenger dagen før ditt leieforhold starter.
  • Dersom du får problemer kan du også sette opp din stand samme dag som leieforholdet starter.
  • Ønsker du å sette opp til andre tidspunkt ber vi om at du kontakter oss på forhånd. Vi er fleksible :)

Hvor mange varer kan jeg ha på min stand?


  • For at kjøpere skal ha en fin handle opplevelse på din sand, er det lurt å ikke ha for mange varer ute samtidig.
  • Du kan fylle på så ofte du vil i løpet av din leieperiode
  • Du kan bestille vår påfyll-tjeneste. Da oppevarer vi varer klare for salg, og fyller på når vi ser behov.

Kan jeg forlenge leien?


  • Du kan enkelt forlenge leien online, via e-post eller ved oppmøte i vår butikk.
  • Vi har egne priser for forlengelse.
  • pr. dag kr 30,-
  • pr. uke kr 125,-


Hvordan lager jeg salg på min stand?


  • Varsle våre ansatte dersom du ønsker å ha salg på din stand.
  • Vi har salgs skilt du kan låne, eller du kan lage dine egne.
  • Rabatt blir lagt inn i din stand og trekkes fra i kassa når kunden kjøper dine varer.
  • Prisen på etikettene skal ikke strekes over eller endres. Dette for å unngå uærlighet.

Hvordan får jeg utbetalt pengene mine?


  • Om ikke annet er avtalt, så får du utbetalt din fortjeneste innen 10 dager fra avtalens utløp. Da utbetales pengene til den kontoen du registrerte da avtalen ble tegnet. Vi trekker vårt avtalte salgsgebyr og eventuelt andre utestående gebyrer før utbetaling.

Må jeg betale skatt av salget mitt?


  • Varene selges mellom privatpersoner og du skal derfor ikke betale skatt av varene du selger. Driver du forretning gjelder skatteregler for bedrift og du plikter selv til å melde ifra om dette.

Hva gjør jeg når min leieperiode er ferdig?


  • Du må møte opp på din leieperiodes siste dag senest 1 time før vi stenger
  • Du samler dine varer og tar de med til kassen for utsjekking
  • Du må ikke ta av prislapper og alarmer før varen er sjekket ut.
  • Du kan bestille nedpakking av din stand som tilleggstjeneste.
  • Husk å ta med noe å frakte dine varer i når du skal pakke ned

Jeg er bekymret for tyveri fra min stand.


  • Alarmbrikker/klistrerlapper kan leies/kjøpes for kr 1-2 kroner pr stk.

  • Lokalet er video overvåket, og vårt personale er ekstra oppmerksomme for butikktyver.

  • Encanto Second Hand kan ikke stilles til ansvar for varer som blir stjålet, mistet eller ødelagt, og Encanto Second Hand er ikke erstatningspliktig ved brann- og vannskade.

  • I forbindelse med brann, vann eller innbrudd kan din innboforsikring eventuelt dekke ditt tap – kontakt ditt forsikringsselskap for mere informasjon.

Er mine varer forsikret?


  • Encanto Second Hand kan ikke forsikre varene i butikken som ikke er eid av butikken, men av privatpersoner. 
  • Encanto Second Hand kan ikke stilles til ansvar for varer som blir stjålet, mistet eller ødelagt, og Encanto Second Hand er ikke erstatningspliktig ved brann- og vannskade.

  • I forbindelse med brann, vann eller innbrudd kan din innboforsikring eventuelt dekke ditt tap – kontakt ditt forsikringsselskap for mere informasjon.

Jeg savner en vare?


  • Savner du en vare fra din stand?
  • Ofte blir produkter, som er vurdert av en potensiell kjøper, etterlatt ett annet sted en der produktet ble funnet.
  • Vi har daglige rydderunder der vi bla.a henger tilbake varer som er etterlatt rundtomkring i vårt lokale, f.eks. utenfor prøverommet.
  • Se gjennom de andre standene. Kan din vare ha blitt hengt tilbake feil?
  • Har du hatt andre stands tidigere og derfor ha ulike nummer på dine etiketter? Da er det fort gjort å rydde feil.
  • Ta kontakt med en ansatt og be om å få se gjennom våre "lost & foud" stativer. Når en vare mister sin etikett, er det vanskelig for oss å vite hvem selger er. Det er din plikt som selger å jevnlig sjekke våre lost & found stativer. Klær som har vært "mistet" i over 8 uker tilfaller Encanto til eie og vi kan gjøre med de som vi ønsker.  
  • Encanto Second Hand kan ikke stilles til ansvar for varer som blir stjålet, mistet eller ødelagt. I forbindelse med brann, vann eller innbrudd kan din innboforsikring eventuelt dekke ditt tap – kontakt ditt forsikringsselskap for mere informasjon.